Onze school

Innovatie

Sjabi Makerspace

Sjabi Makerspace biedt de juiste uitvalsbasis om met onze leerlingen te werken rond wiskunde, wetenschap, techniek en engineering.

In onze Makerspace maken leerlingen kennis met de nieuwste technologieën. In ons aangepast roboticalokaal gaan creativiteit en design hand in hand. Onze Lego Education lijn biedt tal van mogelijkheden zoals eigen robots ontwerpen, bouwen en simulaties uitvoeren. Op onze Lego challenge speelvelden kunnen leerlingen hun programmeer-skills tonen en de uitdaging met elkaar aangaan. Persoonlijke projectonderdelen ontwerpen, modellen in de 3D-printers en de lasercutter worden een tweede natuur. Of hoe interessant wordt het als je een idee, een ontwerp of een schets kan maken in virtual reality, waarbij je in een nieuwe wereld stapt of een reis door de wereld maakt met één simpele klik. Alles wat vorm krijgt in onze Makerspace start vanuit een probleemstelling of een wetenschappelijk experiment.

Durf jij de uitdaging aan om binnen te treden in onze Makerspace?

In our makerspace

> we are thinkers

> we are explorers

> we are scientists

> we are engineers

> we are designers

> we are makers

> we are creative

Projecten - Seminarie - Reizen

In de modernisering is er sprake van nieuwe GFL-doelen in de tweede graad. GFL staat voor ‘Gemeenschappelijk Funderend Leerplan’. Dit leerplan overstijgt alle vakken en de vooropgestelde doelen worden door het hele schoolteam gerealiseerd. Ook op Sjabi willen we elke leerling laten groeien door in te zetten op deze vakoverschrijdende doelen. Met verschillende projecten, excursies en een warm schoolklimaat zullen we elke leerling begeleiden in dit groeiproces.

Zo krijgen de leerlingen in het vierde jaar de kans om, zowel in het eerste als in het tweede semester, van een ander studiedomein te proeven. leerlingen kunnen uit verschillende seminaries kiezen. Er zitten artistieke, creatieve, ecologische, economische, maatschappelijke, sportieve, talige en technologische onderwerpen bij. Achter de leuke titels van elk seminarie schuilt steeds een procesmatige en vakkundige begeleiding. Leerplezier gegarandeerd!

Je kan hierover nog meer informatie vinden in onze brochure van de tweede graad of je kan ons schoolteam volgen op de sociale media.

Ook tijdens de tweedaagse in het derde jaar of de buitenlandse reizen in de andere jaren is er tijd en ruimte om aan heel wat leerplandoelen te werken. Deze reizen zijn steevast boeiende ervaringen en vormen een meerwaarde voor het hele schoolteam.

seminarie